وامداران

ساخت وبلاگ

قائم مقام وزیر و سخنگوی وزارت کشور گفت : از 207 حوزه انتخابیه در سراسر کشور ، صحت برگزاری انتخابات پنجمین دوره مجلس شورای اسلامی در 202 حوزه در شورای نگهبان قانون اساسی تایید شده و فقط بررسی پنج حوزه باقی مانده است.

قائم مقام وزیر و سخنگوی وزارت کشور گفت : از 207 حوزه انتخابیه در سراسر کشور ، صحت برگزاری انتخابات پنجمین دوره مجلس شورای اسلامی در 202 حوزه در شورای نگهبان قانون اساسی تایید شده و فقط بررسی پنج حوزه باقی مانده است.

به گزارش شفاف، امیر علی امیری افزود: در حوزه انتخابیه اصفهان نیز صحت برگزای انتخابات محل بحث نیست اما ممکن است درباره یکی از منتخابان این حوزه تغییراتی ایجاد شود.

وی گفت : شورای نگهبان با پیشنهاد وزارت کشور برای برگزاری الکترونیکی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی موافقت نکرد و این مرحله نیز مانند مرحله نخست تمام الکترونیکی نیست.

امیری افزود: مرحله دوم انتخابات مجلس در 21 استان با رقابت 138 نامزد برای کسب 69 کرسی باقی مانده مجلس در دهم اردیبهشت 95 برگزار می شود و فرایند انتخابات و احکام قانونی این مرحله نیز مانند مرحله نخست خواهد بود.

سخنگوی وزارت کشور گفت: تعرفه های مرحله نخست انتخابات برای مرحله دوم قابل استفاده نیست به همین علت تعرفه های جدید و دارای ویژگی ها و شاخص های امنیتی لازم با شکل و رنگ های متفاوت برای هر استان به منظور استفاده در مرحله دوم چاپ می شود.

وی افزود: طبق قانون ، تبلیغات انتخاباتی نامزدها در این مرحله نیز یک هفته است و 24 ساعت قبل از روز رای گیری متوقف می شود.

امیری همچنین ، نظام انتخاباتی کشور را نیاز به اصلاح دانست و از آغاز تدوین پیش نویس لایحه نظام انتخاباتی به دستور وزیر کشور خبر داد.

وی گفت : به همین منظور با همکاری مشاورانی از استادان دانشگاه، کارشناسان وزارت کشور ، شورای نگهبان و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در حال برنامه ریزی هستیم تا این لایحه را در چارچوب سیاست های نظام انتخاباتی که در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شده است تهیه و به دولت و مجلس ارائه کنیم.

امیری افزود: سیاست های جامع نظام انتخاباتی به رهبر معظم انقلاب اسلامی ارائه شده است و پیش بینی می کنیم بدون تغییر چندانی تایید و ابلاغ شود.

وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 202 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 16:16

غلطکی بهنگام کار دچار واژگونی می شود و جان راننده خود را می گیرد

غلطکی بهنگام کار دچار واژگونی می شود و جان راننده خود را می گیرد

به گزارش شفاف، فرمانده انتظامی شهرستان ساوه گفت :این راننده غلطک که جوان 30 ساله ای بود به خاطر قرار گرفتن در مسیری که اختلاف همسطح زیادی داشت دچار واژگونی می شود سرهنگ طالبی با بیان اینکه این حادثه دلخراش در جاده فرعی بیات در بخش نوبران شهرستان ساوه روی داد افزود : راننده زیر غلط افتاد و در دم جان باخت

بخش نوبران از توابع شهرستان ساوه در استان مرکزی و در 160 کیلومتری اراک قرار دارد

وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 176 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 16:16

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: دفاتر کاغذی دفترخانه های اسناد رسمی و ادارات ثبت از سال 95 حذف و سیستم، الکترونیکی خواهد شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: دفاتر کاغذی دفترخانه های اسناد رسمی و ادارات ثبت از سال 95 حذف و سیستم، الکترونیکی خواهد شد.

احمد تویسرکانی افزود: در حوزه درون قوه قضائیه هم زیرساخت ها برای ارتباط الکترونیک میان بخشهای مختلف و حذف مکاتبات کاغذی میان دادگستری ها و ادارات ثبت فراهم است.

وی گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور آمادگی دارد با هر دستگاهی که ارتباط سیستمی با سازمان ثبت دارد این ارتباطها را از شکل سنتی و مکاتبه اداری متداول خارج کند.

تویسرکانی گفت: یکی از اولویتهای سازمان حفظ سوابق مالکیتی و ثبتی مردم به منظور مصون ماندن از جعل، تخریب و تخلفات است.

وی افزود: در حوزه ثبت شرکتها و موسسات نیز باید اقدامات گسترده ای انجام شود تا نظارت بیشتری در فعالیتهای شرکتهای تجاری صورت گیرد.

معاون رئیس قوه قضائیه شفاف سازی عملکرد نهادهای اقتصادی را از ضرورتهای اجرای اقتصاد مقاومتی خواند و گفت:‌ ما در صورت همکاری سازمان امور مالیاتی می توانیم زمینه های فرار مالیاتی را از بین ببریم و در این خصوص زیرساختها فراهم شده است.

وی اولویت دیگر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را ادامه اجرای طرح کاداستر خواند و گفت: ما در سال 95 باید بتوانیم حداقل 40 درصد کاداستر منابع طبیعی کشور را اجرا کنیم که این مهم در سال 94 به میزان 10 درصد انجام شد.

تویسرکانی افزود: البته در این بخش نیازمند بودجه بیشتری هستیم.

وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 174 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 14:34

نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران به امامت آیت‌الله موحدی کرمانی در مصلای امام خمینی(ره) اقامه خواهد شد.

نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران به امامت آیت‌الله موحدی کرمانی در مصلای امام خمینی(ره) اقامه خواهد شد.

به گزارش شفاف، این مراسم از ساعت 10:30 آغاز می شود و آیت‌ا‌لله غلامعلی نعیم‌آبادی، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس و سردار تقی‌مهری، رئیس ‌پلیس راهور ناجا سخنرانان پیش از خطبه ها خواهند بود.

وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 165 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 14:34

شش میلیون آمریکایی در منازل خود و مدارس آب آلوده به سرب مصرف می کنند.

شش میلیون آمریکایی در منازل خود و مدارس آب آلوده به سرب مصرف می کنند.

به گزارش شفاف، گزارش روز پنجشنبه روزنامه یو اس ای تودی نشان می دهد که حدود شش میلیون آمریکایی بر اساس مجوز و دستورالعمل های صادر شده از سوی دولت فدرال آمریکا از آب شرب دارای سطوح بالای آلودگی به سرب استفاده می کنند.

در پی تمرکز اذهان عمومی در سطح ملی بر بحران آبی بزرگ در شهر فلینت ایالت میشیگان که در آن سرب از لوله های مستعمل وارد مخازن تامین آب شهری شده بود، روزنامه یو اس ای تودی با انجام تحقیقاتی دریافته است که در 2000 سیستم آبرسانی در سراسر آمریکا میزان سرب در آب آشامیدنی بالاتر ازحد قابل قبول است. در این گزارش آمده است آب آلوده به سرب در حال حاضردر صدها مهد کودک و مدرسه مورد استفاده قرار می گیرد .

کودکان بیشتر از سایر گروههای سنی در معرض اثرات زیانبار سرب به عنوان نوعی سم قراردارند که بر سیستم عصبی تاثیر می گذارد و می تواند به تاخیر دائمی در یادگیری و مشکلات رفتاری منجر شود. یافته های گزارش یو اس ای تودی نشان می دهد که میزان سرب در آب شرب در تمام 50 ایالت آمریکا بالاتر از سطح مجاز است.

بررسی نمونه آبی که از یک مدرسه ابتدایی در ایالت مین گرفته شده نشان می دهد سطح سرب در آن حدود 42 برابر بیشتر از حد استاندارد سازمان حفاظت محیط زیست است که می بایست 15 واحد در یک میلیارد باشد . نمونه گرفته شده از یک مهد کودک در پنسیلوانیا هم نشان می دهد میزان سرب موجود در آب 14 برابر بیشتر از حد مجاز بوده است . نمونه آب آزمایش شده از یک مدرسه ابتدایی در ایتاکا، نیویورک در اوایل سال جاری هم نشان داد که میزان سرب موجود در آن 5000 واحد در میلیارد و بسیار بالاتر از آن چیزی است که سازمان حفاظت محیط زیست فدرال آمریکا از آن تحت عنوان «زباله های خطرناک» یاد کرده است .

بیش از 8000 کودک در شهر فلینت ایالت میشیگان که اقتصاد خانواده هایشان در اثر تعطیلی ناگهانی کارخانه خودروسازی و اخراج از کارخانه ویران شده بیش از یک سال است که با آلودگی ناشی از سطح بالای سرب در آب آشامیدنی خود مواجه هستند . این گزارش در حالی منتشر می شود که قرار است ریک اسنایدر، فرماندار میشیگان در کمیته نظارت کنگره که بحران آب در شهر فیلینت را بررسی می کند،حاضر شود .منتقدان خواستار استعفای اسنایدرشده اند چرا که وی دستور داده برای کاهش هزینه ها از آب رودخانه فلینت برای تامین آب شرب استفاده شود .کارشناسان معتقدند که آب آغشته به سرب رودخانه فیلینت مقدار زیادی از عناصر شیمیایی را به آب آشامیدنی ساکنان این شهر وارد کرده است .

وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 186 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 14:34

به گفتۀ مقامات امنیتی سه نفر از عناصر مرتبط با گروه تکفیری داعش که در حال تدارک عملیات تروریستی بودند، در داغستان در جنوب روسیه بازداشت شده‌اند.

در عملیات بازداشت این افراد، یک تُن مواد منفجره و 5کیلوگرم تی ان تی موجود در بمب‌های دست ساز خانگی نیز کشف شده است.

این افراد در روستای متسلائل در 72 کیلومتری مخاچ قلعه، پایتخت جمهوری داغستان بازداشت شدند.

کمیته ملی ضدتروریست در بیانیه‌ای گفت: «این افراد به جرم خود اقرار کرده و محل مخفیگاه خود در حومه شهر را فاش کردند.»

پلیس از این مخفیگاه چهار بمب دست ساز، پنج کیلوگرم تی ان تی و یک تُن مواد منفجره کشف و ضبط کرد.

این کمیته افزود بمب‌ها از لوله‌های فولادیِ پر شده از ترکش ساخته شده بودند. کارشناسان همچنان در حال خنثی کردن این مواد منفجره هستند.

در ادامه این بیانیه آمده است: «بنا بر شواهد موجود، این گروه مرتبط با داعش، قصد داشته از بمب‌های دست‌ساز برای انجام حملات تروریستی استفاده کند.»

پیش‌تر در ماه جاری میلادی، یک گروه تروریستی روسی که گفته می‌شد با داعش در ارتباط است، با انتشار ویدئویی از افراد خواسته بود تا حملاتی علیه مردم و دولت انجام دهند. 

وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 170 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 1:04

سخنگوی کرملین، راز وجود شیء عجیب مشابه میز اتو در دفتر کار ولادمیر پوتین در نشست اخیر رئیس جمهور روسیه با مقامات ارشد این کشور را برملا کرد.

به گزارش شفاف به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، سخنگوی کرملین، راز وجود شیء عجیب مشابه میز اتو در دفتر کار ولادمیر پوتین در نشست اخیر رئیس جمهور روسیه با مقامات ارشد این کشور را برملا کرد.

بیشتر بینندگان به این نتیجه رسیده بودند که این شیء عجیب، "میز اتو" است! این امر باعث شد تا کاربران شبکه های اجتماعی سؤالاتی را درباره دلیل وجود این میز در دفتر کار پوتین مطرح کنند. آنها همچنین این سؤال را مطرح کردند که آیا پوتین شخصا پیراهن هایش را اتو می کند تا به چنین میزی در دفتر کارش نیاز داشته باشد؟

راز

به دنبال مطرح شدن این سؤالات، کاخ کرملین به شوخی های کاربران پایان داد و اعلام کرد این شیء عجیب که در گزارش های تلویزیونی درباره نشست پوتین با وزاری دفاع و خارجه روسیه پیرامون اعلام خروج نیروهای این کشور از سوریه مشاهده شد، در حقیقت یک دستگاه "تصفیه هوا" است.

مقامات روس، اعلام کردند این دستگاه تولید روسیه و موسوم به "دیزایر 7" می باشد و به درخواست شخصی ولادمیر پوتین رئیس جمهور آن کشور برای تهویه هوا در دفتر کار وی نصب شده است.

وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 203 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 1:04

انسان با تمام پیشرف‌های علمی و دانستن خود به عنوان باهوش‌ترین مخلوقات، به مسائلی اعتقاد دارد که اصلا منطقی به نظر نمی‌رسد.

به گزارش شفاف، انسان با تمام پیشرف‌های علمی و دانستن خود به عنوان باهوش‌ترین مخلوقات، به مسائلی اعتقاد دارد که اصلا منطقی به نظر نمی‌رسد.

این خرافات‌ها گاها آنقدر با فرهنگ ما عجین شده‌اند که دیگر فکر نمی‌کنیم آن مسائل دروغین هستند. برای مثال وقتی کسی دروغ می‌گوید انگشتان دستش را  روی هم می‌گذارد و یا برای اینکه پس از اینکه از او تعریف شد برایش اتفاق بدی نیافتد به تخته چوبی ضربه می‌زند.

در حالی که برای رفع بلا‌ها کاربردی نیستند. در اینجا بعضی از خرافاتی را می‌خوانیم که بسیار عجیب هستند.

1.ترس از یویو: گفته می‌شود مردم سوریه نسبت به یویو اعتقاد خاصی دارند و می‌گویند اگر از یویو استفاده شود خشکسالی ایجاد می شود  به همین دلیل استفاده از یویو در این کشور ممنوع است.

خرافات‌های عجیب
2.سکوت کار فرشته‌هاست. بعضی‌ها می‌گویند هنگامی که در حال گفتگو هستیم بعد سکوت می‌کنیم به دلیل این است که فرشته‌ای در حال عبور است.
خرافات‌های عجیب
3.هرکی زودتر بگیره: در هند رسمی است که در آن در روز عروسی حلقه‌ای را داخل ظرف بزرگی می‌گذارند و در آن شیر می‌ریزند. بعد هر عروس و داماد دستشان را در آن می‌گذارند و دنبال حلقه می‌گردند. هر کس که اول حلقه را پیدا کند رئیس خانه می‌شود.
خرافات‌های عجیب
4. چین و اعدادش: در چین عدد 4 عدد شومی محسوب می‌شود و معمولا این عدد در شماره پلاک خانه‌ها و ماشین‌ها درج نمی‌شود. اما جالب‌تر آن است که اگر این عدد را 2 برابر کنید متوجه می‌شوید که عدد 8  خوش‌شانس‌ترین عدد چینی‌هاست به طوری که آن‌ها المپیک سال 2008 را در ساعت 8 در روز 8/8/2008 آغاز کردند.
خرافات‌های عجیب

وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 203 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 1:04

صادق زیباکلام می گوید: مجلسی که لاریجانی در راس آن قرار بگیرد کارایی، نفود و قدرتش خیلی بیشتر از مجلسی است که عارف در راس آن قرار گیرد.

صادق زیباکلام می گوید: مجلسی که لاریجانی در راس آن قرار بگیرد کارایی، نفود و قدرتش خیلی بیشتر از مجلسی است که عارف در راس آن قرار گیرد.

شاید از صریح گویی و رک گویی همیشگی او باشد که می گوید «من صادق زیباکلام؛ فرزند مرحوم محمدباقر زیباکلام و نوه مرحوم آشیخ علی مرکب ساز کوچک ترین رابطه سازمانی، تشکیلاتی و حزبی با اصلاح‌طلبان ندارم. این یک واقعیت است.»

به گزارش خبرآنلاین «صادق زیباکلام» چهره سیاسی نزدیک به جریان چپ سیاسی کشور که خودش معترف است برخی اظهاراتش به مذاق هم طیفان اصلاح طلبش خوش نمی آیند و در مقابل رقبای اصولگرا از آن استقبال می کند.

وی در گفتگویی نوروزی با روزنامه آرمان گریزی به انتخابات مجلس دهم زده است، او که می‌گوید در خواب هم نمی دیده انتخابات تهران با چنین نتیجه‌ای به پایان برسد معتقد است اصلاح طلبان با موفقیتی که به دست آورده اند باید در ادامه مسیر از ریاست علی لاریجانی در مجلس دهم حمایت کنند. بنا به گفته زیباکلام رای دادن به ریاست عارف در مجلس دهم ادامه همان اشتباهی است که تندروهای اصلاح طلب در مجلس ششم دنبال کردند.

این استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران که بعد از ردصلاحیت چهره های شاخص اصلاح طلب بحث لیست ائتلافی اصلاح طلبان با میانه روهای اصولگرا را مطرح ساخته بود هنوز هم براین اعتقاد است که اگر ناطق به میدان انتخابات وارد می‌شد اصلاح طلبان باید از سرلیستی او حمایت می‌کردند نه سرلیستی عارف.

بنا به گفته زیباکلام نقوذ و قدرت مجلسی که لاریجانی رییس آن است بسیار بیشتر از مجلسی است که عارف رییس شود، او می‌گوید عارف می تواند ابوترابی مجلس دهم شود.

اهم اظهارات صادق زیباکلام در گفتگو با ویژه نامه نوروزی روزنامه آرمان را در ادامه بخوانید؛

*خیلی ها توی این دو سه هفته بعد از انتخابات به من می‌گفتند که ما نمی‌خواستیم رای بدهیم اما کلیپ‌های شما بویژه کلیپ آخرتان مجاب مان کرد که برویم و رای بدهیم. من بهشون می گم ممکن است پشیمون بشن ممکن هم هست که نشن فقط خدا از آینده خبر دارد. بهشون میگم کار درست این بود که در انتخابات شرکت کردند و نگذاشتند داستان مجلس نهم تکرار شود که تندروها با 5 یا 10 درصد آرا به مجلس راه یابند.

*متاسفانه جایگاه مجلس به شدت تنزل پیدا کرده است، انگار نه انگار که مجلس در راس امور است. مجالس هفتم، هشتم و نهم یکی از دیگری ساکت تر و مطیع تر بودند. در طول هشت سالی که آقای احمدی نژاد رییس جمهور بود مجالس هشتم و نهم حتی یکبار هم درباره برنامه هسته‌ای پرسش و دخالتی نکردند. در طول قریب به 6 سالی که دکتر جلیلی با 5+1 و خانم اشتون مذاکره می‌کردند مجلس هشتم و نهم حتی یکبار هم از ایشان نخواستند که به مجلس درباره مذاکرات توضیحی بدهد.

*من صادق زیباکلام؛ فرزند مرحوم محمدباقر زیباکلام و نوه مرحوم آشیخ علی مرکب ساز کوچک ترین رابطه سازمانی، تشکیلاتی، حزبی یا به هیچ شکل و صورت دیگری با هیچ یک از چهره‌ها و شخصیتهای سیاسی و اجتماعی اعم از اصلاح طلب یا اصولگرا ندارم. نه در گذشته داشته ام و نه امروز دارم. خیلی‌ها این را باور نمی کنند که من هیچ رابطه‌ای با اصلاح‌طلبان ندارم اما این یک واقعیته. من با هیچ کدام از رهبران اصلاح‌طلب رابطه ای ندارم.

*اصلاح‌طلبی و اصلاح طلبان که یک اداره و سازمان نیست که سلسله مراتب داشته باشد.اصلاح طلبی یک گفتمان است. یک جریان سیاسی است. جامعه مثل یک موجود زنده خودش دارای اراده و داوری است. خودش به این نقطه می رسد که چه کسی را اصلاح‌طلب بداند و چه کسی را اصلاح طلب نداند. رییس دولت اصلاحات هیچ گاه نگفته که من یک اصلاح طلب هستم، آیت‌الله هاشمی هم همینطور. اما بدنه اجتماعی و طرفداران اصلاحات از آنها حرف شنوی دارند.

*رسانه های فارسی زبان در معرفی من می گویند نزدیک به جریان اصلاح طلبی، یا اصولگرایان من را اصلاح طلب معرفی می‌کنند. بعضا مواضع خیلی صریحی را بیان می‌کنم که ممکن است برخی از اصلاح طلبان دوست نداشته باشند اما اصولگرایان خوششان می‌آیند و می‌گویند این حرف را خود اصلاح طلبان اعلام کرده‌اند.

*من هنوز هم معتقدم اگر ناطق نوری در انتخابات شرکت کرده بود اصلاح طلبان بایستی ایشان را سرلیست خود در تهران قرار می‌دادند. اما این سخن خوشایند اطرافیان دکتر عارف قرار نگرفت و واکنش نشان دادند. من هم پاسخ دادم که چرا فکر می‌کنید مواضع آقای عارف خیلی اصلاح طلبانه است؟ ایشان چند بار درباره محصورین صحبت کرده‌اند؟ ممکن است با اطرافیان ایشان درباره ریاست مجلس دهم هم این اختلاف و مشکل را پیدا کنم.

*اعتقاد دارم که نمایندگانی که با لیست شورای ائتلاف اصلاح طلبان رای آورده‌اند باید برای ریاست مجلس دهم به ریاست علی لاریجانی رای دهند.

*اینکه عارف رییس مجلس دهم شود همان اشتباهی است که اصلاح‌طلبان تندرو در مجلس ششم انجام دادند. بی‌مهری و بی‌حرمتی آنها به آقای هاشمی سبب شد که ایشان عطای آن مجلس را به لقایش ببخشد. اگر ایشان وارد مجلس شده بود و بر کرسی ریاست تکیه می‌زد قطعا کارایی مجلس ششم خیلی خیلی بیشتر از کارایی مجلس ششم به ریاست آقای شیخ مهدی کروبی می شد.

*مجلسی که لاریجانی در راس آن قرار بگیرد کارایی، نفود و قدرتش خیلی بیشتر از مجلسی است که عارف در راس آن قرار گیرد. اصولگرایان به مجلسی که عارف رییس آن باشد اجازه نمی‌دهند که حتی نیم میلیمتر در جهت دموکراسی و آزادی گام بردارد.

*در مجلس دهم عارف می تواند به جای ابوترابی فرد نایب رییس مجلس دهم باشد و کاظم جلالی هم بر کرسی نایب رییسی دوم بنشیند. وانگهی عارف می‌تواند به کمک نمایندگان مستقل و میانه‌رو که جدیدا وارد مجلس شده‌اند یک فراکسیون نیرومند دموکراسی خواه به وجود آورد و بدون ایجاد احساس رقابت و درگیری با علی لاریجانی دموکراسی را در سطح کشور تقویت کند.

*در خواب هم نمی‌دیدم که نتایج انتخابات هفتم اسفند اینگونه رقم بخورد. یعنی اگر شما به من می‌گفتید حتی یکی از افراد لیست اصولگرایان به مجلس راه نخواهد یافت و تمام سی نفر منتخب تهران از اصلاح طلبان انتخاب می‌شوند من حاضر بودم سر تمام دار و ندارم با شما شرط بندی کنم که این اتفاق رخ نخواهد داد. البته از پیروزی اصلاح طلبان ناامید نبودم بلکه از رای دادن مردم ناامید بودم.

*من هیچ مراوده ای با دکتر روحانی نداشته ام از زمانی که ایشان به ریاست جمهوری رسیدند هم حتی یکبار هم ایشان را زیارت نکردم. اصلا من در تمام عمرم حتی یکبار هم ایشان را ملاقات نکرده ام. آقای بانک در دوران انتخابات من را به جاهای مختلف برای سخنرانی در ستاد آقای روحانی می فرستادند. اما من برای روحانی ندویده بودم بلکه تلاش من برای اصلاحات بود.

*از اول هم می‌دانستم که بنای همکاری با دولت روحانی را ندارم چه می گفتند بیا همکاری کن چه نمی گفتند.. برای اینکه من خودم را می‌شناسم و می‌دانستم که دیر یا زود ماه عسلم با آقای روحانی و نزدیکانش تمام می‌شد. برای اینکه در همان دوره ماه عسل آقای روحانی رفتند به نخستین سفر استانی شان به اهواز. سوار یک ماشین روباز شدند و ملت هم به دنبال شان می دویدند. حالم از این صحنه بد شد. همان شب یک یادداشت نوشتم و گفتم که اقای روحانی این کارهای پوپولیستی چیه می‌کنید؟ خب اگه اینکارها خوب بود که آقای احمدی نژاد هم از این کارها می‌کرد دیگه چرا به شما رای دادیم. من مخصوصا نوشتم که به ایشان بر بخورد.

وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 168 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 23:47

«علی ربیعی» وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی ازتامین کسری بودجه جهت پرداخت حقوق بازنشستگان خبر داد وگفت : کلیه بازنشستگان کشوری می توانند ازصبح فردا (جمعه) با مراجعه به بانک ها حقوق اسفند ماه خود را برداشت کنند.

«علی ربیعی» وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی ازتامین کسری بودجه جهت پرداخت حقوق بازنشستگان خبر داد و گفت : کلیه بازنشستگان کشوری می توانند ازصبح فردا (جمعه) با مراجعه به بانک ها حقوق اسفند ماه خود را برداشت کنند.

ربیعی درگفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا؛ افزود: به دستور صریح حسن روحانی رئیس جمهوری در خصوص رفع این مشکل، کمیته ای ویژه با حضور وزیر اقتصاد و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تشکیل و راهکارهای لازم جهت تامین کسری موجود اندیشیده شد و به این ترتیب حقوق اسفند ماه کلیه بازنشستگان کشوری از صبح فردا (جمعه) قابل برداشت است.

وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 202 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 23:47

محققان انگلیسی از کبوتر برای تعیین کیفیت هوای لندن استفاده کردند.

محققان انگلیسی از کبوتر برای تعیین کیفیت هوای لندن استفاده کردند.

به گزارش شفاف، پژوهشگران از 10 کبوتر در شهر لندن که هر کدام کوله‌پشتی سبکی بر پشت حمل می‌کردند، برای نظارت بر سطح ازن، دی‌اکسید نیتروژن و ترکیبات فرّار استفاده کردند.

آنها اعلام کردند: از چند روز آینده می‌توان کیفیت هوا را با استفاده از این کبوترها دریافت کرد.

پرندگان این مطالعه اهلی هستند و هر شب بعد از انجام وظیفه خود به خانه باز می‌گردند.

البته این 10 کبوتر برای تعیین دقیق آلودگی در لندن اطلاعات دقیقی را ارائه نخواهند داد، اما این آزمایش راه‌حل جدیدی برای این مشکل خواهد بود.

آلودگی هوا تنها در لندن نزدیک به 10 هزار نفر را در هر سال به کام مرگ می‌کشد.

وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 177 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 23:47

قیمت انواع خودرو وارداتی در بازار منتشر شد. وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 170 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 22:07

وزیر میراث فرهنگی مصر در نشستی خبری اعلام کرده که محققان در تلاش‌ها برای کشف مقبره نفرتیتی ملکه مصر باستان به کشفی مهم در فضاهای پنهان پشت دیوارهای مقبره توت‌عنخ‌آمون دست پیدا کرده‌اند.

وزیر میراث فرهنگی مصر در نشستی خبری اعلام کرده که محققان در تلاش‌ها برای کشف مقبره نفرتیتی ملکه مصر باستان به کشفی مهم در فضاهای پنهان پشت دیوارهای مقبره توت‌عنخ‌آمون دست پیدا کرده‌اند.

به گزارش خبرآنلاین،ممدوح الدماطی،وزیر میراث فرهنگی مصر اعلام کرده که اسکن راداری مقبره توت‌عنخ‌آمون وجود دو فضای مخفی در دیوارهای شمالی و شرقی را تائید کرده است. به گفته محققان در اسکن‌های صورت گرفته وجود مواد فلزی و توده ارگانیک با احتمال بیش از ۹۰ درصد تائید شده است. این احتمال از سوی دانشمندان داده شده است که در این فضای مخفی مقبره نفرتیتی،ملکه مصر باستان کشف شود.

وزیر میراث فرهنگی مصر در نشست خبری خود گفت: این مسئله می‌تواند کشف قرن را رقم بزند. این کشف برای تاریخ مصر و جهان بسیار مهم است.

قرار است آزمایش‌های بیشتر در این رابطه حدود دو هفته دیگر(۳۱ مارس) شروع شود. دولت مصر اعلام کرده تا زمانی که ۱۰۰ درصد درباره احتمال کشف مقبره نفرتیتی مطمئن نشود اجازه شکافتن دیوارها برای دسترسی به فضای مخفی را نخواهد داد. در سال ۱۹۲۲ مقبره توت‌عنخ‌آمون یا توت‌آنخ‌آمون توسط هاوارد کارتر کشف شد که یکی از مهم‌ترین اکتشاف‌های باستان‌شناسی در قرن بیستم میلادی خوانده می‌شود.توت‌عنخ‌آمون (پادشاهی ۱۳۳۳-۱۳۲۷پیش از میلاد) یازدهمین فرعون مصر باستان از دودمان هجدهم یا همان پادشاهی نو شناخته می‌شود. نیکلاس ریوز، باستان شناس و مصر شناس اولین بار فرضیه خود درباره مقبره نفرتیتی را در پشت دیوارهای مقبره توت‌عنخ‌آمون مطرح کرد و برای انجام تحقیقات خود چندین ماه قبل به مصر رفت.

به گفتۀ این باستان شناس، نفرتیتی، ملکۀ مصر که چهارده قرن پیش از میلاد مسیح می زیسته، در همان آرامگاهی دفن شده که مقبره توت عنخ آمون، فرعون مصر کشف شد. توت عنخ آمون پسر «آکن آتون»، فرعون مصر است که در سن ۱۰ سالگی و پس از مرگ پدرش به قدرت رسید و پس از ۹ سال حکومت، در سن ۱۹ سالگی درگذشت. نیکلاس ریوز معتقد است توت عنخ آمون به طور ناگهانی و در سن ۱۹ سالگی درگذشته و از آنجایی که هیچ آرامگاهی برای این فرعون جوان آماده نشده بود، او را در مقبرۀ مادر ناتنی اش یعنی نفرتیتی که ده سال پیش درگذشته بود، به خاک سپرده اند.

تاکنون همه کاوشها برای یافتن آرامگاه نفرتیتی بدون نتیجه مانده است. بنا به فرضیۀ نیکلاس ریوز، نقاشی هایی که به روی دیواری در داخل مقبره توت عنخ آمون ترسیم شده، احتمالا درب ورودی اتاقی را که به مقبرۀ نفرتیتی ختم می شود، را نشان می‌دهند.

وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 159 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 22:07

صداوسیما سرانجام درباره سریال‌های نوروزی تصمیم قطعی‌اش را گرفت و هشت سریال را برای پخش از شبکه‌های سراسری و دیجیتال انتخاب کرد.

سریال‌های «بیمار استاندارد»، «قرعه»، «زعفرانی»، «شکرآباد ۲»، «آشپزباشی»، «جومونگ»، «دونگ‌یی» و «در حاشیه ۱» برای پخش در ایام نوروز انتخاب شده‌اند.

به گزارش ایسنا، مجموعه تلویزیونی «قرعه» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد و تهیه‌کنندگی محمود اتحادی در ایام نوروز ساعت ۲۰:۴۵ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

داستان درباره قرعه‌کشی میان چند خانواده تهرانی است که با نزدیک شدن به ایام نوروز به مشکلاتی بر می‌خورند.

بازیگرانی چون حمیدرضا آذرنگ، فریبا متخصص، هدایت‌ هاشمی، نسرین نصرتی، سحر ولدبیگی، پرستو گلستانی، غلامرضا نیکخواه، علی صالحی، فروغ قجابگلی، میثاق جمشیدی، اشکان اشتیاق، امیر کربلایی‌زاده، مصطفی ساسانی، سارا همتی، نازنین کریمی، صبا محمدی، فرانک تمنایی و محمدرضا علیمردانی به ایفای نقش می‌پردازند.

«زعفرانی» مجموعه نوروزی شبکه دو به کارگردانی حامد محمدی و تهیه کنندگی ایرج محمدی هر شب ساعت ۲۱:۴۵ روی آنتن می رود.

در خلاصه داستان مجموعه «زعفرانی» آمده: ۹۹ درصد، کمی بیشتر و کمتر فرقی نمی کند. اگر زعفرانی باشی همه چیز درست پیش می رود. خانواده ناصر و نسرین که زندگی شان عطر و طعم زعفرانی دارد، از این قاعده مستثنی نیستند.اگر چه صد تا دوست دارند و البته یک دشمن ... .

مهدی هاشمی، مهران احمدی، حسین سلیمانی، حدیث میرامینی، لیدا عباسی، هادی کاظمی، ستاره اسکندری، نرگس محمدی، شیدا خلیق و حسام محمودی از جمله بازیگران مجموعه «زعفرانی» هستند.

«شکرآباد۲(سرزمین گمشده)» در برنامه های نوروزی شبکه نسیم گنجانده شده است. در «شکرآباد» معضلات و کمبودهای اجتماعی با استفاده از شبیه‌سازی شخصیت‌های درجه سه و چهار سیاسی و یا مترادف سازی با افراد دیگر هر شب از ساعت ۲۲ برای مخاطبان به نمایش در خواهد آمد.

مجموعه تلویزیونی «بیمار استاندارد» به نویسندگی بهرام توکلی و با کارگردانی سعید آقاخانی در نوروز ۹۵ ساعت ۲۲:۱۵ از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

این مجموعه درباره قهرمان داستان (بهنام) فردی تحصیل کرده بازیگری است که با این شیوه درمانی درگیر می‌شود و وارد ماجراهایی می‌شود که تا به حال تجربه‌شان نکرده است.

بابک حمیدیان، جواد عزتی، اصغر سمسارزاده، شیلا خداداد، پوریا پورسرخ، خاطره حاتمی، نیما شاهرخ‌شاهی، حسین محب اهری، هومن حاجی‌عبداللهی، امیر غفارمنش و روح‌الله کمانی از بازیگرانی هستند که در این مجموعه به تهیه کنندگی مسعود ردایی ایفای نقش می کنند.

مجموعه «دونگ ‌یی» به کارگردانی سنگ هاب کیم و بیانگ هول لی، محصول سال ۲۰۱۰ کشور کره از ۲۸ اسفند ساعت ۲۳ از شبکه پنج سیما پخش می شود.

سریال دونگ یی با بازی کول هو چوی، هو ژوهان و جین هی جی، درباره دختری به نام دونگ یی است که پدر و برادر خود را در کودکی از دست می‌دهد و به عنوان خدمتکار، ناخواسته وارد دربار سلطنتی کره می‌شود؛ او رفته رفته مدارج ترقی را طی می‌کند و در نهایت، همت، تلاش و پشتکار اوست که همسری پادشاه و مادر بیستمین امپراتور چوسان کره را برایش به ارمغان می‌آورد.

بر اساس این گزارش، سریال ایرانی «آشپزباشی» با بازی پرویز پرستویی و فاطمه معتمدآریا و همچنین سریال کره‌ای «افسانه جومونگ» در جدول پخش نوروزی شبکه نمایش قرار دارد.

سریال «در حاشیه ۱» که ساعت ۲۰ روی آنتن آی‌فیلم فارسی می‌رود و تکرار آن ساعت‌های ۴ و ۱۲ روز بعد است، در ایام نوروز هم ادامه دارد.

وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 170 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 22:07

برخی مجریان ، کارشناسان ، هنرمندان و بازیگرانی که با صدا و سیما قطع همکاری کرده بودند دوباره به رسانه ملی باز می گردند.

برخی مجریان ، کارشناسان ، هنرمندان و بازیگرانی که با صدا و سیما قطع همکاری کرده بودند دوباره به رسانه ملی باز می گردند.

رئیس رسانه ملی در حاشیه مراسم آغاز به کار پخش شبکه مستند با کیفیت HD و در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: سیاست سازمان صدا و سیما است که از هنرمندان و مجریان و کارشناسان به شکل حداکثری استفاده کند.

محمد سرافراز افزود: درباره فعالیت و همکاری دوباره برخی افراد، که به دلایلی و یا از طریق دستگاه های خاص در مقاطعی همکاری آنها با سازمان قطع شده است، بازنگری شده و یا در حال بازنگری است تا این قطع همکاری ها به حداقل برسد تا رسانه ملی شاهد حداکثر استفاده از هنرمندان؛ کارشناسان و مجریان باشد.

وی افزود: به هر حال سال آینده سالی است که حداکثر بهره برداری از افراد با سابقه و با تجربه را در سازمان صدا و سیما خواهیم داشت.

وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 163 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 18:49

بدون شک، اینستاگرام در سال 2015 میلادی موفیت‌های زیادی بدست‌آورد و سال خوبی را پست سر گذاشت. اضافه شدن قابلیت‌های جدید در کنار تزریق جریان‌های جدید درآمدی به این شبکه اجتماعی از جمله نکات مثبت در کارنامه سال 2015 این شبکه اجتماعی محبوب است.

این در حالی است که نتیجه یک مطالعه جدید انجام شده توسط وب‌سایت Quintly از وضعیت فعلی این شبکه اجتماعی و نحوه استفاده کاربران معمولی و فعالین کسب و کار از آن، خبرهای چندان امیدوارکننده‌ای را برای مسئولان اینستاگرام دربر ندارد.

Quintly با تحلیل چیزی در حدود 10 هزار پروفایل اینستاگرامی در طول سال 2015 میلادی و تحلیل داده‌های بدست آمده اینچنین نتیجه گرفته است:

"تعجب‌برانگیزترین مورد، کاهش چشمگیر در میزان تعاملات کاربران است. سال گذشته در گزارش منتشر شده، از اینستاگرام به عنوان سلطان تعامل با کاربران و پیشتاز در زمینه ارائه راهکارهای نوین برای جذب کاربران جدید یادکردیم اما حالا باید عنوان کنیم که میزان تعامل موجود در این شبکه اجتماعی به طور چشمگیری کاهش یافته است."

پیش از بررسی دقیق داده‌های این مطالعه به‌نظر می‌رسد باید آنچه در سال گذشته میلادی برای این شبکه اجتماعی اتفاق افتاده و عکس‌العمل کاربران در قبال آن‌ها را بررسی کنیم. در اولین روزهای سال گذشته، اینستاگرام تغییراتی گسترده را روی پلتفرم خود اعمال کرد تا آماده‌سازی لازم به منظور دریافت‌ به‌روزرسانی‌های جدید صورت پذیرد. در اولین گام از فرایند اعمال تغییرات، در ماه فوریه این شرکت گزینه پخش مجدد خودکار را برای ویدئوها عرضه کرد که گزینه‌ای جذاب برای آگهی دهندگان به شمار می‌آید. در ماه مارس نیز اینستاگرام قابلیت جدیدی را برای ویدئوها عرضه کرد که در قالب استفاده از آن، کاربران با کشیدن انگشت روی ویدئو (به‌سمت چپ) می‌توانند محتوای بیشتری را مشاهده کنند. پس از آن، برنامه Layout که در واقع راهکاری برای تولید تصاویر کلاژ بود عرضه شد. در نهایت هم برنامه Boomerang به‌منظور تولید ویدئوهای یک ثانیه‌ای ارائه شد.

این روند در ماه‌های مارس و آوریل هم با ارائه فیلترهای جدید، قابلیت‌های جدید برای ویرایش تصویر و امکان استفاده از شکلک‌ها در قالب هش‌تگ‌ها تکمیل شد. یکی از اصلی‌ترین به‌روزرسانی‌های اینستاگرام، در ماه ژوئن و در قالب ارائه راهکارهای جدید جستجو، پیش روی کاربران قرارگرفت. در ماه آگوست، تغییر دیدگاه اینستاگرام از فراهم کردن امکان به‌کارگیری تصاویر در ابعاد 1:1 به رویکردی برای استفاده از تصاویری با تمامی نسبت‌های ممکن را شاهد بودیم.

نکات منفی و تاثیرگذار

اینستاگرام در تاریخ 30 سپتامبر 2015 رسما اعلام کرد تبلیغات موجود در این شبکه اجتماعی پیش روی تمامی کاربران سراسر جهان قرار خواهد گرفت. در ادامه راه نیز با مشاهده هر پنج یا شش عکس، کاربران شاهد نمایش محتوای تبلیغاتی بودند. این در حالی است که تا پیش از این به ازای مشاهده هر ده تا دوازده دقیقه پیمایش صفحات، یک تبلیغ مشاهده می‌شد. نتیجه کار این بود که کاربران تا حد زیادی از این روند نفرت پیدا کردند. در تحقیقات انجام شده اینچنین نتیجه گرفته شده که از هر 10 کاربر فعال روزانه اینستاگرام، 6 کاربر از این تغییرات ابراز نارضایتی کرده‌اند. در حقیقت تعداد کاربرانی که گزینه یک ستاره را برای پاسخ به تجربه کاربری انتخاب کرده‌اند چیزی در حدود 180 درصد افزایش داشته است.

دیگر تغییرات و بهینه‌سازی‌هایی که در ادامه روند حاکم بر محیط اینستاگرام شاهد بودیم نیز بیشتر روی آگهی‌دهندگان و کنترل این پلتفرم تمرکز داشتند تا روی بهبود تجربه کاربران و از ماه سپتامبر تاکنون، تنها تغییر مثبت در بهبود تجربه کاری کاربران، قابلیت استفاده از چندین حساب کاربری روی یک دستگاه هوشمند بوده است.

بر اساس گزارش منتشر شده توسط Quintly، آمار پست‌های مرتبط با تبلیغات و نمایش محتویات توسط برندها با افزایش 116 درصدی، از 0.84 پست در روز به متوسط 1.04 پست در روز رسیده است. روندی که برای اینستاگرام می‌تواند به کسب درآمد بیشتر منجر شود اما برای کاربران، خوشایند نخواهد بود.

موضوعی که بیش از سایر موارد، نگران‌کننده به‌نظر می‌رسد آن است که تعداد دنبال‌کنندگان این شبکه اجتماعی تا حد زیادی با کاهش مواجه شده و تحلیل‌ها نشان می‌دهند این روند در سال 2016 همچنان ادامه خواهد داشت. نکته دیگر آن است که نرخ تعامل کاربران با این شبکه اجتماعی در مقایسه با آغاز سال 2015 میلادی، به مراتب کاهش یافته است به‌گونه‌ای که متوسط تعاملات کاربران با هر پست، در حال حاضر 40 درصد کم‌تر از گذشته اعلام شده است.

وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 173 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 18:49

مرکز پایش آلودگی هوای محیط زیست استان تهران اعلام کرد هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت برای افراد حساس ناسالم بوده است.

مرکز پایش آلودگی هوای محیط زیست استان تهران اعلام کرد هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت برای افراد حساس ناسالم بوده است.

به گزارش شفاف، معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان تهران گفت: وضعیت کیفی هوای تهران در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ١١ مورخ ۹۴/١٢/۲۷ در وضعیت ناسالم برای گروههای حساس بوده است.

محمد رستگاری افزود: در این بازه زمانی شاخص آلاینده منواکسیدکربن پاک(۲۶)، ازن پاک(۲۵)، دی اکسید نیتروژن پاک(۴۵)، دی اکسید گوگرد پاک(۱۸)، ذرات معلق با قطر کمتر از ١٠ میکرون سالم(۷۷) و ذرات معلق با قطر کمتر از ٢/٥ میکرون ناسالم برای گروههای حساس (۱۰۲) بوده است.

وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 144 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 18:49

ایام نوروز فرصت مناسبی است که خویشاوندان و دوستان به دیدار هم بروند و ضمن ملاقات با یکدیگر از کم و کیف زندگی خود مطلع شوند. نگذاریم؛ شبکه های اجتماعی ،صله رحم و سرکشی به خویشاوندان را تحت الشعاع قرار دهند.

ایام نوروز فرصت مناسبی است که خویشاوندان و دوستان به دیدار هم بروند و ضمن ملاقات با یکدیگر از کم و کیف زندگی خود مطلع شوند؛ اما چند سالی است که با رشد استفاده از شبکه های اجتماعی ضمن کم شدن بعضی از این دیدارها، به نظر می رسد که کیفیت آنها نیز دچار کاستی شده باشد. در بعضی دیدارها هیجان و جذابیت استفاده از شبکه های اجتماعی باعث شده است که دیدار چهره به چهره در حاشیه قرار بگیرد و رد و بدل کردن آخرین پیام های منتشر شده در این شبکه های اجتماعی در اولویت اصلی بعضی از افراد در مهمانی ها و دید و بازدیدهای عید باشد. 

به گزارش شفاف، با توجه به تاکید دین اسلام بر صله رحم و سرکشی به خویشاوندان، دوستان و توجه به تازه کردن دیدار چهره به چهره با بزرگترهای خانواده، ایام عید فرصت مناسبی است که این موضوع در اولویت افراد باشد اما رشد فناوری های ارتباطی به ویژه شبکه های اجتماعی باعث شده است که افراد به ارتباط گیری از طریق این ابزارهای ارتباطی بیشتر خو بگیرند و ارتباط مجازی را به ارتباط رو در رو ترجیح دهند و یا حتی با توجه به  خاصیت این وسایل ارتباطی برقراری ارتباطات عاطفی و کلامی به معنای واقعی دچار خدشه شود و در یک کلام به قول علمای ارتباطی شبکه های اجتماعی باعث شده است که افراد در عین نزدیک شدن به یکدیگر از هم دور باشند. 

این در حالی است که دید و بازدیدهای ایرانی از دیرباز برای تجدید انرژی و روحیه بوده؛ یعنی به نوعی این موضوع به ترویج فرهنگ گفت وگو و صمیمت در جامعه کمک کرده است. اما اعتیاد به شبکه های اجتماعی باعث دور شدن افراد از هم شده و مشغول شدن افراطی افراد به اینترنت و شبکه های اجتماعی تعامل رودررو را از بین برده است. اتفاقاتی که از نگاه کارشناسان در صورت گسترده تر شدن حضور اینترنت و شبکه های اجتماعی در میهمانی ها و دید و بازدیدهای ایرانی به تناوب در حال وقوع است.

اثر شبکه های اجتماعی در زندگی مردم

.......................................................

ظهور تکنولوژی های نوین ارتباطی در عصر حاضر به همراه تحولاتی که در فضای مجازی بوجود آمده است، بسیاری از کارکردهای اجتماعی ارتباطی را دچار اختلال کرده است. از زمانى که اینترنت وارد فضاى زندگى انسان شده تا به امروز، على رغم تمام محاسن و مزایاى آن، یکسرى دغدغه ها و نگرانى هایى را بر خانواده ها تحمیل نموده است. موضوعی که در تمام جوامع موضوعیت داشته و محدود به جامعه و یا اقلیتی خاص  نمی شود. 

فضای مجازی نسل جدیدی از فضای روابط اجتماعی هستند که با اینکه عمر خیلی زیادی ندارند، توانسته اند به خوبی در زندگی مردم جا باز کنند. مردم بسیاری در سنین مختلف و از گروه های اجتماعی متفاوت در فضای مجازی کنار هم آمده اند و از فاصله های بسیار دور در دنیای واقعی، از این طریق با هم ارتباط برقرار کرده اند. بسیاری بر این باورند که شبکه های اجتماعی برای گسترش و حفظ روابط اجتماعی بوجود آمده اند و بسیاری دیگر این نزدیکی را نوعی از دوری نوین می نامند که در عین حال که نزدیک هم هستیم اما از همدیگر دور هستیم. و یا به دیگر سخن در عین حالی که نزدیک هم هستیم اما ارتباط چهره به چهره نداریم و فاصله زیادی میان کاربران بوجود آمده . بطور مثال می توان از دید و بازدید مجازی نام برد که ارتباط با دیگران در فواصل دور برقرار می کنیم اما در هنگام نزدیکی و کنار هم بودن  اعتیاد تکنولوژکی ما را وادار به فاصله گرفتن از هم می کند. به راستی چرا این گونه است و باچه راهکاری می تواند این مشکل را برطرف کند. 

شبکه های اجتماعی در ایران

.......................................

به نظر می رسد مردم و جامعه سنتی ایران هم به آرامی دچار اعتیاد به اینترنت شده اند و اینترنت در همه جا اعم از خانه و کوچه و بازار همراه آنهاست؛ توجه بیش از حد به بازی های اینترنتی و یارانه ای منجر به افزایش فاصله بین افراد شده است، چنین مسئله¬ای موجب شده هر فرد ساعت ها از وقت خود را در شبکه های اجتماعی مجازی یا شبکه های اینترنتی بگذارند، مسلما افزایش چنین روندی به اختلالات رفتاری و فردگرایی (جمع گریزی) دامن می زند.

بر طبق تحقیقات علمی اگر افراد در طول24 ساعت زمانی بیش از دو ساعت را به اینترنت اختصاص دهند از نظر روانپزشکی به اینترنت و بازی های رایانه ای یا شبکه های اینترنتی معتاد می باشند. افزایش خشونت و اختلالات شخصیتی و توهم از جمله آسیب های استفاده زیاد از شبکه های اینترنتی و بازی های هوشمند است.  

اگر قبل از ورود هر برنامه نرم افزار یا سیستم جدید به کشور، افراد با توجه به ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی جامعه ای خود تحت آموزش قرار بگیرند مسلما مشکلات کمتری گریبان خانواده و جامعه را خواهد گرفت. بنابراین استفاده از نرم افزارهای یارانه ای (همچون لاین و تلگرام و...) در زمانی که ما دارای تعاملات اجتماعی هستیم مثل عید نوروز چندان کارآمدی ندارد بلکه از عید نوروز می بایست در راستای دوری از اینترنت و شبکه های اجتماعی گام برداشت و ایام سال جدید را زمان مناسبی برای ترک اعتیاد افراد به شبکه های اجتماعی  دانست.

شبکه های اجتماعی و کم رنگ شدن ارتباط خویشاوندی

............................................................................

آیا تا به حال به ارتباطات خویشاوندی دقت کرده اید که چقدر کم رنگ شده است. یک زمانی در شهرهای ایران تفریح و سرگرمی مردم رفتن به خانه اقوام و آشنایان بود، اما امروز خلاصه شده در عصر ارتباطات! آن هم فقط از طریق وایبر، واتس آپ، لاین و امروزه تلگرام. صله رحم را به جا می آورند و جالب اینکه می گویند خدا پدر آن کسی که اینها را اختراع کرد بیامرزد که باعث صله رحم می شود!!!

یکی از عواملی که موجب کاهش ارتباطات خانوادگی شده است، جایگزینی روابط دوستی با تکنولوژیی است. نکته دیگری که در این مورد باید به آن توجه شود، این است در هر جامعه ای با گسترش فردگرایی، میزان روابط خانوادگی کاهش می‌یابد.

شبکه اجتماعی و روابط دوستانه؛

.............................................

امروزه شبکه های اجتماعی در زندگی، جای دوستان و نزدیکان را گرفته و در حقیقت جایگزین روابط دوستانه و فامیلی شده است. افرادی که ساعت ها وقت خود را در گروه ها و کانال های شبکه های اجتماعی می گذرانند بسیاری از ارزش های اجتماعی را زیر پا می نهند. چرا که فرد، دیگر فعالیت های اجتماعی خود را کنار گذاشته و به فعالیت های فردی روی می آورد. "نتایج پژوهش شاندرز نشان داد که استفاده زیاد از اینترنت با پیوند ضعیف اجتماعی مرتبط است. برعکس کاربرانی که از اینترنت کمتر استفاده می کنند، به طور قابل ملاحظه ای با والدین و دوستانشان ارتباط بیشتری دارند" (صبوری خسروشاهی،1386).

تمام شواهد میدانی از دورهمی های جدید ایرانی ها خبر از این می دهد که میهمان¬ها به محض ورود به خانه میزبان از سوال کلیدی «رمز وای فای شما چند است؟» استفاده کرده اند. پیر و جوان هم پس از این پرسش و دستیابی به رمز طلایی تا انتهای میهمانی با تلفن های همراه¬شان مشغول بودند و بی تفاوت نسبت به صله رحم و پرسیدن اوضاع و احوال یکدیگر! همه در کنار یکدیگر با گوشی خود در تنهایی به سر می¬برند. میهمانی ها شلوغ است اما صدای دلینگ دلینگ پیام های شبکه های اجتماعی بالاتر از هر صدای دیگری به گوش می رسد. البته این موضوع تنها منحصر به میهمانی ها و دورهمی های خانوادگی نیست و حتی در دید وبازدیدهای سالی یک بار فامیلی و .. نیز دیده شده است. 

اما در آن سوی ماجرا، اینترنت و شبکه های مجازی تلفن همراه به بخشی از میهمانی ها مبدل شده و اگر لاین، واتس آپ، تانگو واین اواخر تلگرام و ....و هزاران نرم افزار دیگر نباشد دورهمی ها معنایی ندارد. نرم افزارهایی که دید و بازدیدها را به حاشیه رانده است. حتی ماجرا دیگر به جوان ها هم محدود نیست بلکه بزرگترهای فامیل هم با خرید گوشی های جدید، در میهمانی ها حسابی مشغول تلفن های همراه شان شده اند.

معضلی به نام اعتیاد وای فایی

.......................................

با مشغله های کاری و فکری و بزرگ شدن بچه ها و بزرگ شدن مشکلات آن ها و هزاران دلیل دیگر، امروزه کمتر فرصتی برای حضور در مهمانی¬ها پیدا می¬کنیم، مهمان¬هایی که به یک و یا دو بار در سال رسیده و برای احوال پرسی و با خبرشدن از حال هم؛ حتی برای تبریک روز پدر، مادر و ایام نوروز دست به دامان تلفن هوشمند می¬شویم و به قولی انجام وظیفه کرده و باری سنگین از دوش خود داشته ایم.

این روزها شاهد شکل گیری پدیده ای در جامعه با عنوان «اعتیاد به شبکه¬های اجتماعی » هستیم که به تدریج در حال گسترش بین اقشار گوناگون است که از یک طرف در ادارات و سازمان ها باعث اتلاف وقت گسترده و سرگرم شدن کارمندان می شود و از طرف دیگر در دورهمی¬های خانوادگی باعث جدایی تدریجی اخلاق و دور هم بودن می شود.

نتیجه گیری

.............

هر چند باید به این نکته توجه کنیم که شبکه های اجتماعی در کنار مزایای زیاد خود نیازمند مدیریت زمان است. شبکه¬های اجتماعی ضمن اینکه باعث تقویت روابط شود و افراد از این طریق می‌توانند در جریان احوالات دوستان و آشنایان در نقاط مختلف قرار گیرند. اما باید همیشه این نکته را مدنظر داشت که ارتباط مجازی نمی تواند جای ارتباط رودرو و عاطفی را بگیرد و منجر به تبادل احساسات و صمیمیت شود.

کارشناسان ارتباطات، ارتباط مستقیم و حضوری(چهره به چهره) را  بهترین نوع ارتباطات می دانند چرا که در این ارتباط، احساس و عواطف انتقال داده می‌شود. در صله رحم هر اندازه دیدارها حضوری‌تر و مستقیم‌تر باشد در بهبود روح و روان افراد مؤثرتر خواهد بود. هرچند افراد به دلیل کاهش هزینه‌ ارتباطات در رسانه های نوین، تا حدودی به این ابزارها روی آورده‌اند اما افراد باید سعی کنند که ارتباطات مجازی را جایگزین ارتباطات حقیقی‌ نکنند. دراین راستا می توان از شبکه های اجتماعی و ظرفیت¬هایی که در این نوع از وسایل ارتباطی نوین وجود دارد در جهت بهبود و پیوند خویشاوندی استفاده کرد. به طور مثال می توان از یک دیدار و بازدید نوروزی عکسی تهیه و برای دیگر دوستان و آشنایان هم گروه ارسال و آنان را به دید و بازدیدها ترغیب و تشویق کرد. به نظر می رسد ما باید بتوانیم شبکه های اجتماعی واقعی را شکل دهیم نه مجازی. زندگی مدرن ما را به سمت استفاده از رسانه‌های جدید می‌برد در حالی که نباید از زندگی واقعی دور شد و به زندگی مجازی پناه برد.

وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 170 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 17:02

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ازغیرفعال شدن دوربین‌های کنترل محدوده‌های زوج و فرد و ترافیک از دقایقی پیش تا پایان تعطیلات نوروزی خبر داد.

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ازغیرفعال شدن دوربین‌های کنترل محدوده‌های زوج و فرد و ترافیک از دقایقی پیش تا پایان تعطیلات نوروزی خبر داد.

سرهنگ حسن عابدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره فعالیت دوربین‌های کنترل محدوده‌های طرح زوج و فرد و ترافیک در سطح پایتخت اظهارکرد: از ساعت ۱۳ امروز (پنجشنبه) کلیه دوربین‌های ثبت تخلف ورود غیرمجاز به محدوده زوج و فرد و همچنین محدوده طرح ترافیک غیرفعال شده و این وضعیت تا ساعت ۶:۳۰ صبح روز شنبه چهاردهم فروردین ماه سال ۹۵ ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در طول تعطیلات نوروزی تمامی خودروها می توانند وارد محدوده مرکزی پایتخت یعنی محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد شوند، گفت: اما برابر تدابیر اتخاذ شده با کلیه تخلفات رانندگی مانند قبل برخورد شده و نظارت بیشتری نیز بر کنترل سرعت خودروها انجام خواهد شد.

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه نرخ جدید جریمه سرعت غیرمجاز از روز ۲۵ اسفند ماه به ۲۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است، ادامه داد: همکاران من در پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت در ایام نوروزی در بسیاری نقاط مستقر شده و علاوه بر آن تمامی دوربین‌های کنترل سرعت نیز نسبت به ثبت تخلف سرعت غیرمجاز اقدام خواهند کرد.

وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 184 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 17:02

بالاخره دولت و مجلس توافق کردند افزایش حقوقی که سخنگوی دولت قول داده بود، انجام شود. این در حالی است که مجلس بودجه سال 95 را هنوز تصویب نکرده است.

بالاخره دولت و مجلس توافق کردند افزایش حقوقی که سخنگوی دولت قول داده بود، انجام شود. این در حالی است که مجلس بودجه سال 95 را هنوز تصویب نکرده است.

به گزارش خبرآنلاین، نگرانی بازنشستگان و شاغلان دولتی از عدم افزایش حقوق این قشر در سال 95 به دلیل تصویب نشدن بودجه، بارها توسط سرویس مشکلات مردم پیگیری شد.
محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت البته در پاسخ به سئوال خبرنگار ما اعلام کرد مشکلی که بین مجلس و دولت درباره بودجه 95 وجود دارد، حل شدنی است و این بخش از حقوق بگیران مطمئن باشند از سال آینده، افزایش حقوق خواهیم داشت.
اکنون سخنگوی کمیسیون برنامه وبودجه مجلس اعلام کرد این کمیسیون برای پرداخت تن خواه دو ماه به دولت در سال 95 موافقت کرده.
غلامرضا کاتب گفت:‌در پی تصویب دو فوریت و کلیات لایحه دو دوازدهم بودجه 95 در جلسه علنی امروز مجلس این لایحه در جلسه عصر امروز کمیسیون برنامه و بودجه مورد بررسی قرار گرفت و کمیسیون با پرداخت تن خواه دو ماه به دولت برای فروردین و اردیبهشت 95 موافقت کردند.

او گفت: هم‌چنین در این مصوبه بندی گنجانده شد که بر اساس دولت امکان افزایش حقوق و دستمزد کارکنان خود را در دو ماه اول سال 95 نیز خواهد داشت.

وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 172 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 16:01